.
Hasan Kalyoncu Üniversitesi (HKÜ) ve Gaziantep Organize Sanayi Bölge Müdürlüğü (GAOSB) iş birliği ile hayata geçirilen Gaziantep OSB Teknokentte faaliyetini sürdüren Tenet Games kurucusu Murat Kul, katıldığı Supersonic Superstars yarışmasını kazanarak 75 bin dolarlık ödülü kazandı.
Türk oyun geliştiricilerin elinden çıkan oyunların yakaladığı başarılara bir yenisi eklendi. OSB Teknokent ekiplerinden Tenet Games, Get Rich! 3D oyununun yayınlaması ile birlikte kısa süre içerisinde 170 farklı ülkede 5 milyon indirmeye ulaşarak büyük bir başarı elde etti. Kul, yaptığı açıklamada, tek bir oyun geliştirici olduğunu, Supersonic Superstarsın kendisini dev bir ekip gibi olduğunu hissettirdiklerini söyledi.
GET RİCH! 3D FİKRİNİN NEREDEN GELDİĞİNİ ANLATTI
Get Rich! 3D fikri nereden geldiğini anlatan Tenet Games kurucusu Murat Kul, Simülasyon türünde oyunların App Store listelerinde kolaylıkla üst sıralara yerleştiğini uzun süredir takip ediyordum. Herkes gibi, bu oyunların çoğunlukla YouTube, Instagram gibi platformlardaki trendlerden türediğini görüyordum. Simülasyon türünde oyun yapmaya karar verince, gördüğüm videoları gözden geçirmeye başladım. Çok fazla online finans uygulaması reklamına denk geldiğimi farkettim ve bunun doğasında bir Hyper Casual oyun olduğunu farkettim. Tüm yapman gereken iki tuşla alıp satmaktı. Hızlıca elimdeki assetleri kullanarak bir prototip yaptım ve SuperSonice CPI testi için gönderdim. Bu oluşum ilk başta 0,27$ gibi düşük bir CPIye sahipti ve bu durum Supersonic ekibinin dikkatini çekti. Get Richin pazarlanabilirlik potansiyelini fark ettiler ve birlikte çalışmak için hızlı bir şekilde Slack ile iletişime geçtiler dedi.
TEK KİŞİLİK BİR EKİP
Dört yıl boyunca Brezilyaya inşaat mühendisi olarak çalıştığını, işinden arta kalan zamanlarda da mobil oyunları nasıl geliştirebileceği konusunda kendisini eğittiğini söyleyen Kul, Tam zamanlı geliştiriciliğe geçeli sadece altı ay oldu. Hedefim geniş bir stüdyoya sahip olup midcore başlıklar tasarlamaya başlamak. Çoğunlukla bağımsız olarak çalıştım ve bazen tasarım ve illüstrasyon görevleri için serbest çalışan kişileri tuttum. Oyun tasarlamaya ilk başladığımda diğer birkaç yayıncı ile tıklama oyunu ve bulmaca oyunu başlıkları konusunda çalıştım. Atlantik Okyanusunda bir petrol platformu üzerinde çalışırken Postane adlı bir tıklama oyunu bile yayınladım. Tek bir geliştirici olsam da Supersonic ile birlikte çalışmak yanımda dev bir ekip olduğunu hissettirdi diye konuştu.
OYUNU 175 FARKLI ÜLKEDE 5 MİLYON KİŞİ İNDİRDİ
Yarışmayı kazanıp 75 bin dolarlık ödülün sahibi olan Kul, oyun yayınlanmasından kısa bir süre sonra 175 farklı ülkede 5 milyon indirmeye ulaşarak büyük bir başarı elde ettiğini belirtti. Kul, Supersonic tarafından yayınlanan oyununun hem Play Store hem de iOSta kullanıcıların ilgisini çekerek üst sıralarda yer aldığını vurguladı.
BAŞARISININ SIRRINI ANLATTI
Oyunun neden bu kadar başarılı olduğu ile ilgili görüşlerini açıklayan Kul, Sanırım 2020 senesinde, insanların evlere kapanmasıyla, evden yapılabilecek şeyler listesine en üst sıradan giren şey para kazanmak oldu. Çok bilinen şirketlerin borsada dikkat çekici karlar yapması ve kripto paranın geri dönüşü de finans piyasasına olan ilgiyi artırmış olmalı. Bu oyunda potansiyeli farkettikten sonra SuperSonic ile oyunun da ismi olan, Zengin Ol temasına uygun olacak şekilde geliştirdik ve sanıyorum oyunculara bu hissi vermekte belli oranda başarılı olduk.
Kısa dönemde, bir oyun daha yayınlamak istediğini belirten Kul, yeni ekip arkadaşları aradığını ifade etti.